Rupert Murdoch Net Worth, Wiki Bio, Source Income, Salary, Earnings, Nationality, Age

Rupert Murdoch Net Worth

Wiki Biography of Rupert Murdoch

Keith Rupert Murdoch, AC, KCSG is an Australian-American businessman and entrepreneur, best known as the founder, Chairman, and CEO of global media holding firm News Corporation. He was born on March 11, 1931, in Melbourne, Australia. Murdoch inherited a modest newspaper firm in 1952, which he has grown to become one of the world’s greatest media conglomerates in 2015.

So, how wealthy is Rupert Murdoch? Murdoch’s personal wealth, according to Forbes magazine’s most current estimates from 2015, is over $14.3 billion, earned during more than 60 years in the media and entertainment industries. Rupert is firmly within the top 100 wealthiest persons on the planet with this sum.

Sir Keith Murdoch, a well-known war correspondent, journalist, and newspaper and radio station owner, and Elizabeth nee Greene are the parents of Rupert Murdoch. He attended Geelong Grammar School before going on to Worcester College, Oxford, where he earned an MA in Philosophy, Politics, and Economics in 1953. (PPE). ‘Finally,’ because Rupert’s father died in 1952, and he was supposed to take over the family business.

His father first rose to prominence by exposing the ineptness of extremely senior officers in charge of important World War One campaigns, particularly on Gallipolli and the Western Front, and then by working his way up through the media industry to prominent positions. On his father’s death, he left Rupert to take over what had become News Limited – based on the “Adelaide News” – and became managing director, despite the fact that the majority of Sir Keith’s estate – valued at less than $1 million at the time – was needed to settle various outstanding debts and duties.

Rupert Murdoch has a net worth of $14.3 Billion dollars

Rupert Murdoch bought primarily provincial newspapers in practically every Australian state and territory over the next decade, culminating in the 1960 purchase of Sydney’s “The Daily Mirror,” an afternoon tabloid. Looking outside Australia, he bought “The Dominion” newspaper in New Zealand in 1964, reasoning that if Lord Thomson, the British-Canadian media magnate, was interested, it must be worthwhile. Murdoch’s net worth was significantly increased as a result of these efforts into Australasia.

With his expanding power, Rupert Murdoch founded the first national Australian newspaper, “The Australian,” in 1964, and relocated its headquarters to Sydney, Australia’s business hub. To be in charge of a morning tabloid In 1972, he purchased Sydney’s “The Daily Telegraph” from fellow media billionaire Sir Frank Packer – all of these purchases were hugely successful, increasing Murdoch’s riches and allowing him to expand even further.

Naturally, when Murdoch was building a media empire, he required political clout, so in the late 1960s and early 1970s, he made a point of courting politicians like John McEwen on the right and Gough Whitlam on the left. His thoughts, on the other hand, were already drifting to more distant vistas.

For starters, in the late 1960s, Rupert Murdoch purchased “The News of the World” – a Sunday daily – and “The Sun” in the United Kingdom, greatly increasing efficiency by using the same presses for both. He then bought the influential “Times” and “Sunday Times” from Lord Thomson, but their circulation was dwindling. All of Murdoch’s magazines continued to operate rather successfully once he took over, with him outwitting strikebreakers when he implemented electronic means of manufacturing.

In his struggles with the unions, he was known to support political individuals who were receptive to persuasion, notably Prime Ministers Margaret Thatcher and John Major on the right, and afterwards Tony Blair on the left. There is no doubt that there were elements of mutual benefit in these relationships, not only in terms of increasing Murdoch’s net worth, but also in terms of Murdoch’s strong support for the three aforementioned prime ministers, which undoubtedly aided their respective election victories in the 1990s and early 2000s.

However, the United States should not be overlooked alongside these endeavors. When Rupert Murdoch bought the “San Antonio Express News” in 1973, it was his first expedition into the United States. He then went on an ill-advised buying spree, nearly bankrupting his Australian operations, the profits from which had been used for these ventures. He then published “Star,” aimed primarily at the working class, and secured “The New York Post” in 1976.

He then went on an ill-advised buying spree, acquiring many magazines across the country, which nearly bankrupted his Australian operations, the profits from which had been used for these ventures. However, Murdoch’s gaze was drawn once more to broader sectors and media interests when, in 1985, he became an American citizen to allow the purchase of TV stations that were previously off-limits to foreigners. Murdoch seized control of 20th Century Fox in 1984-85, followed by Metromedia, whose TV stations were the foundation of Fox Broadcasting Company, which took over total coverage of NFL games in 1993. Murdoch’s net worth was increasing all the time.

Rupert Murdoch created Foxtel pay TV in Australia in 1996 in collaboration with Telstra, and Fox News Channel in the United States the same year, both of which were hugely successful ventures that increased Murdoch’s fortune. Murdoch purchased a third of Hughes Electronics, the largest satellite television firm in the United States, in 2003. Not happy with that, Murdoch bought Dow Jones from the Bancroft family in 2007, which included publications including Smart Money, Barron’s Magazine, The Wall Street Journal, and the Hong Kong-based Far Eastern Economic Review.

Naturally, Rupert Murdoch became involved in American politics as a result of his clout in the US media and in exchange for help when it was needed, such as fending off antitrust investigations. He backed Hillary Clinton’s Senate race in 2006 and Barack Obama’s presidential campaign in 2008, but then backed Mitt Romney in the 2012 presidential election — the wrong horse this time. He is a member of the Council on Foreign Relations and is a major proponent of immigration reform in the United States.

In Asia, Murdoch bought Hong Kong’s Star TV in 1993 as a platform to broadcast across most of Asia – unfortunately, the Chinese government hasn’t been very cooperative to date, and Rupert’s political maneuverings haven’t yielded much fruit, but the company remains one of Asia’s largest satellite broadcasters. Rupert Murdoch’s net wealth has risen significantly as a result of this successful enterprise.

Murdoch’s dealings in the rest of the world are overshadowed, but he does have holdings in mainland Europe as well, including the satellite television service Sky Italia, which regularly clash with the (private) interests of former Prime Minister Silvio Berlusconi. This business venture, as well as the increase in Rupert’s net worth, has been relatively successful.

Murdoch’s massive operations around the world have naturally alarmed some people, particularly because of his enormous power through his magazines and television news networks. Regardless of Rupert’s personal ideas, the editorial substance of these publications is known to be typically independent of his inteference or influence.

Although one would ask if Rupert Murdoch has time for a personal life, he has been married three times. From 1956 to 1967, he was married to Patricia Booker, with whom he has a daughter, Prudence. From 1967 through 1999, Rupert was married to Anna Mann, with whom he has a daughter Elizabeth and sons Lachlan and James.

From 1999 to 2013, he was married to Wendi Deng, with whom he had two daughters, Grace and Chloe. Rupert Murdoch has been married to former model Jerry Hall since March 2016, only a week before his 85th birthday.

All of Rupert’s children are involved in the family business, especially Lachlan, who appears to be Rupert’s heir apparent, and James, who is also in senior management of the Murdoch empire’s numerous arms. Rupert is gradually relinquishing management of his several businesses and delegating responsibility to his children and competent managers.

In 1984, Rupert Murdoch was made a Companion of the Order of Australia for his contributions to the communications industry.

 

Full Name Rupert Murdoch
Net Worth $14.3 Billion
Date Of Birth 11 March 1931
Place Of Birth Melbourne, Australia
Height 1.78 m
Profession Businessperson, Entrepreneur, Media Mogul
Education Geelong Grammar, Worcester College, Oxford
Nationality American
Spouse Jerry Hall (m. 2016- )Wendi Deng Murdoch (m. 1999–2013), Anna Torv (m. 1967–1999), Patricia Booker (m. 1956–1967)
Children Prudence Murdoch, James Murdoch, Lachlan Murdoch, Elisabeth Murdoch, Chloe Murdoch, Grace Helen Murdoch,
Parents Elisabeth Murdoch, Sir Keith Murdoch
Siblings Janet Calvert-Jones, Anne Kantor, Helen Handbury
Twitter http://www.twitter.com/rupertmurdoch
IMDB http://www.imdb.com/name/nm0613770
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

We have detected that you are using extensions to block ads. Please support us by disabling these ads blocker.

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO